Veel gestelde vragen
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Installatie
1.1 Hoe installeer ik een Alfen
Zorg dat je een Alfen Installer account heb.
Heb je deze niet? Gebruik dan :
Gebruikersnaam : AhlaM
Wachtwoord : k0ohyk
Download ACE Service Installer vanuit Alfen.
https://alfen.com/nl/search-downloads
Koppel de lader via een UTP kabel aan een laptop of computer.
Hier kan je de lader configureren.
1.2 Hoe installeer ik een Easee
Download met een telefoon de Alfen installer app ( Niet de standaard Easee app )
https://easee.com/nl/de-installer-app/
Volg de instructies in de app.
1.3 Hoe installeer ik een Wallbox?
1. Sluit de Wallbox aan volgens het schema dat bij de Wallbox is geleverd.
2. Voor meer informatie over de producten van Wallbox kun je terecht in de supportbase op deze pagina:
1.4 Hoe installeer ik een Webasto?
1. Sluit de lader aan volgens de aanwijzingen in de handleiding.
2. Controleer of de DIP-switches correct zijn ingesteld.
Voor de Pure 2 11 kW op 3 fasen en 16 A dienen de DIP-switches als volgt te worden geconfigureerd:
- D1 = 0
- D2 = 1
- D3 = 1
- D4 = 0
- D5 = 0
- D6 = 1
Houd er rekening mee dat de DIP-switches van onder naar boven worden genummerd, en dat het schuiven naar de aanduiding "1" betekent dat je de schakelaar naar links schuift.
1.5 Hoe installeer ik een Zappi?
Zorg ervoor dat je over alle juiste gereedschappen beschikt. De Zappi vereist een complexere installatie dan andere laders.
Bij de installatie heb je bijvoorbeeld een fase-rotatiemeter nodig.
Daarnaast bevat de beschrijving die bij de lader wordt geleverd gedetailleerde instructies die je tijdens de installatie zullen helpen.
Mocht je extra hulp nodig hebben, is er ook een installatievideo beschikbaar:
Garantie
2.1 Hoe breng ik garantie in werking van Alfen
Stuur een email naar [email protected]
Vermeld hierbij de klacht samen met het serienummer.
Hierna zal er een case aangemaakt worden via het Alfen portaal door ons.
Let op, Alfen support kan lang duren.
2.2 Hoe breng ik garantie in werking van Easee
Stuur een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer en een video van het led ( minimaal 5 seconde )
2.3 Hoe breng ik garantie in werking van Wallbox
Bel eerst de fabrikant van de lader.
Het telefoon nummer is 020 808 0847 en maak een case aan.
Hierna stel je ons op de hoogte via email via [email protected]
Hierin vermeld je het order nummer van aankoop, casenummer en serienummer.
Voeg hierbij ook een video bij van de led ( minimaal 5 seconde )
2.4 Hoe breng ik garantie in werking van Webasto
Stuur een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer en een video van het led ( minimaal 5 seconde )
2.5 Hoe breng ik garantie in werking van Zappi / myenergi
Neem contact op met de fabrikant : 085 400 55 22
Hierna stuur je eventueel een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer, foutcode en een video van het scherm ( minimaal 5 seconde )
Retour
3.1 Hoe stuur ik iets retour
Zorg dat u binnen 14 dagen het formulier naar ons stuurt.
Het retourformulier vindt u hier. Vul deze in en stuur deze naar [email protected]
Hier krijgt u een bevestiging van en hierna kunt u het product retour sturen.
De kosten van het retour zijn voor eigen rekening.